לרוב החברות הגדולות ישנו ספק מרכזי לשירותי הובלה.
בדרך כלל שיתוף הפעולה עם חברה ההובלה וקבלת השירותים שלה נמשכת לתקופה ארוכה. למרכיב ההובלה ישנו חשיבות גדולה בהצלחת החברה, הן ביעילות השינוע, עמידה בזמני, רמת שירות וכמובן מרכיב המחיר.
נראה כי קבלת החלטה לגבי חברת ההובלות שאיתה נעבוד הינה אקוטית וחשובה. אם כך כיצד ניתן לבחור חברת הובלה שתתאים לנו?
ראשית יש לבחון איזה חברות הובלה מבצעות הובלות באזורים בו אנו צריכים לשנע את המוצרים, ואילו מוצרים. שכן שונה שינוע מוצרי אוכל למוצרי בניין. אם כך אנו מתחילים בתחקיר מעמיק אשר דורש זמן ואנרגיה, אך תחקיר איכותי וטוב יבטיח תוצאות ותמורה על העבודה הקשה.
התחקיר יכול להתחיל ברשת האנטרנט, חיפוש של חברות הסעות, אשר משנעים מוצרים אלה ונמצאים באזורי השינוע בה פועלת החברה.